Μοριοδοτούμενο σεμινάριο επιμόρφωσης με πιστοποίηση από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τοπικές επιχειρήσεις
Η Σχολική Ψυχολογία αποτελεί έναν από τους εφαρμοσμένους κλάδους της ψυχολογίας και είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη σχολική πραγματικότητα. Τις τελευταίες δεκαετίες, παρατηρείται ένα εύρος προκλήσεων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι έφηβοι σε τομείς που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία και την ψυχοκοινωνική προσαρμογή σε επίπεδο τάξης, σχολείου και κοινότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών σε ποικίλα ζητήματα που άπτονται του αντικειμένου της Σχολικής Ψυχολογίας. Ειδικότερα, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην παρουσίαση της θεωρίας, της έρευνας και της πράξης της Σχολικής Ψυχολογίας τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, καθώς και στην περιγραφή του πολυδιάστατου σύγχρονου ρόλου του σχολικού ψυχολόγου. Στο πλαίσιο αυτό, θα παρουσιαστούν σύγχρονοι ορισμοί και ευρήματα σχετικά με τη διαμόρφωση της Σχολικής Ψυχολογίας ως επιστήμης και επαγγελματικής πρακτικής, δίνοντας έμφαση στις σύγχρονες προσεγγίσεις για την παροχή σχολικών ψυχολογικών υπηρεσιών.
Στη συνέχεια του προγράμματος, θα περιγραφούν ζητήματα τα οποία αφορούν στην εκπαίδευση, την εποπτεία και τη δεοντολογία στη Σχολική Ψυχολογία, καθώς και ζητήματα που αφορούν στις σχολικές ψυχολογικές υπηρεσίες, δίνοντας έμφαση στην διεπιστημονική συνεργασία όλων των επαγγελματιών που εργάζονται στη σχολική κοινότητα. Επιπροσθέτως, θα γίνει περιγραφή βασικών μέσων για την αξιολόγηση και τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για παιδιά και εφήβους ως προς τη μαθησιακή και ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν βασικές εννοιολογικές προσεγγίσεις, ο σκοπός και τα στάδια της συμβουλευτικής και της διαλεκτικής συμβουλευτικής, για την επίτευξη συνεργατικών πρακτικών στη σχολική κοινότητα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών σχετικά με προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης για την ενίσχυση του θετικού σχολικού κλίματος και της ψυχικής ευεξίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, καθώς και σε ζητήματα που αφορούν στη διαχείριση κρίσεων. Τέλος, θα παρουσιαστεί ένα σύγχρονο μοντέλο για τη διασύνδεση της θεωρίας, της έρευνας και της πράξης στη Σχολική Ψυχολογία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε απόφοιτους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης/ΤΕΙ της ημεδαπής και της αλλοδαπής. Απευθύνεται σε:
- ψυχολόγους που επιθυμούν να εμβαθύνουν στο αντικείμενο της Σχολικής Ψυχολογίας,
- εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και όλων των βαθμίδων, οι οποίοι θέλουν να αναπτύξουν τις γνώσεις τους στο αντικείμενο της Σχολικής Ψυχολογίας,
- μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, όλων των ειδικοτήτων, που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τη γνώση τους στη Σχολική Ψυχολογία,
- παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνιολόγους και αποφοίτους ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών,
- εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους, που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία ή άλλους φορείς,
- επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
Προαπαιτούμενα: Απαιτείται πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο επιμόρφωσης με πιστοποίηση από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για τοπικές επιχειρήσεις
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο επιμόρφωσης excel με πιστοποίηση από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Dexiotites.gr