Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την εξ αποστάσεως μάθηση, μέσω εξ ολοκλήρου σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (100 ώρες) με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών με τα υπό ανάπτυξη θέματα, καθώς και την ανάπτυξη βιωματικών/διαδραστικών δραστηριοτήτων από τις εισηγήτριες και τους εισηγητές, μέσω ζωντανής επαφής και αξιοποίησης σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων.
Για κάθε θεματική ενότητα θα αναρτάται υποστηρικτικό υλικό, συμπληρωματικό της σύγχρονης εκπαίδευσης, και θα αφορά ενδεικτικά π.χ. προτεινόμενη βιβλιογραφία, ppt παρουσιάσεις, χρήσιμα επιστημονικά κείμενα κ.λπ. Το υλικό θα βρίσκεται online, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Θα είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες και τις χρήστριες που προτιμούν το έντυπο υλικό.
Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδεύτριας/-τή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του Big Blue Button. Η/Ο εκπαιδεύτρια/-τής διδάσκει ζωντανά (realtime) το μάθημα, έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι/-ες το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.
Η/Ο εκπαιδεύτρια/-τής επικοινωνεί με τους/τις εκπαιδευόμενους/-ες μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας της/του ιδίας/-ου αλλά και των εκπαιδευομένων.
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων/-ουσών και με την/τον εκπαιδεύτρια/-τή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους/-ες τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένη/- συμμετέχουσα/-οντα (ιδιωτική συνομιλία).
Οι εκπαιδευόμενοι/-ες συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.
Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται εργασίες για κάθε εκπαιδευτική ενότητα, μέσω της αξιοποίησης των ακόλουθων ενδεικτικών εκπαιδευτικών τεχνικών:
- Μελετών περίπτωσης / case studies
- Οπτικοακουστικού υλικού (π.χ. βίντεο, φωτογραφίες, blog κ.λπ.)
- Κειμένων (π.χ. άρθρων στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο)
- Σεναρίων σχεδιασμού πολιτικών και επίλυσης προβλημάτων
- Σεναρίων σχεδιασμού δράσεων συνηγορίας
Οι εκπαιδευόμενοι/-ες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μία από τις παραπάνω εκπαιδευτικές τεχνικές και να παρουσιάσουν το θέμα της εργασίας τους προφορικά.
Οι εκπαιδευόμενοι για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πρέπει να έχουν συντάξει / εκπονήσει μία (1) εργασία, η οποία να αξιολογηθεί θετικά από την/τον εκπαιδεύτρια/-τη. Αν η εργασία είναι γραπτό κείμενο η έκτασή του πρέπει να είναι 4000 λέξεις.
Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας τόσο με την εκπαιδευτική ομάδα του προγράμματος όσο και με τους/τις υπόλοιπους/-ες συμμετέχοντες/-ουσες του ίδιου τμήματος 24 ώρες την ημέρα. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα χρήσης του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις, καθώς και ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.
Όλοι οι εκπαιδευόμενοι/-ες υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωσή τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (e-mail) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.