Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης, σύγχρονης αλλά και δια ζώσης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (180 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 15 ώρες σύγχρονη, 5 ώρες διά ζώσης/σύγχρονη εκπαίδευση).
Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης.
Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος αναρτάται σταδιακά κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Το υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.
Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του Big Blue Button.
Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.
Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).
Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.
Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι συνεδρίες θα πραγματοποιηθούν ως ακολούθως, διάρκειας 5 ωρών έκαστη:
Η 1η υλοποιείται κατά την έναρξη του προγράμματος και περιέχει καλωσόρισμα, τον οδικό χάρτη υλοποίησης του σεμιναρίου, εισαγωγικές έννοιες και συνοπτική παρουσίαση των τριών πρώτων ενοτήτων.
Η 2η υλοποιείται στο μέσο του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τεσσάρων επόμενων ενοτήτων, επίλυση αποριών, διευκρινήσεις για εργασίες.
Η 3η υλοποιείται προς το τέλος του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τριών τελευταίων ενοτήτων και παρουσίαση μικροδιδασκαλιών.
Η 4η συνάντηση ανήκει στη ‘βιωματική εφαρμογή εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών’ απόδοσης μικροδιδασκαλίας και προσομοίωση της διδασκαλίας σε αίθουσα από τους ίδιους τους επιμορφούμενους.
* Η διά ζώσης συνάντηση θα πραγματοποιείται αναλόγως τη συμμετοχή, σε κάθε περιφερειακή ενότητα. Δύναται οι συμμετέχοντες/ουσες να μετακινηθούν στην πλησιέστερη Περιφερειακή ενότητα για την παρακολούθηση της.
Σκοπός της παραπάνω εκπαίδευσης είναι η σφαιρική προετοιμασία ενός εκπαιδευτή ενηλίκων. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες.
Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναθέτονται στους εκπαιδευόμενους συγκεκριμένες εργασίες, μια βιβλιογραφική (έκτασης 1.350 λέξεων και πάνω) και μια μικροδιδασκαλία, οι καλύτερες των οποίων δύναται να παρουσιαστούν από τον εκπαιδευόμενο κατά την διάρκεια της τρίτης τηλεδιάσκεψης προς παραδειγματισμό των υπολοίπων. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.
Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας, τόσο με τον επιστημονικά υπεύθυνο του προγράμματος όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του ίδιου τμήματος.
Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών διευκολύνεται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.
Όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (email, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.
Συνοπτικά, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 4 συνεδρίες, 2 γραπτές εργασίες και 10 αξιολογήσεις, 1 για κάθε επιμέρους ενότητα-σπόνδυλο του προγράμματος.
Στους/στις εκπαιδευόμενους/ες των προγραμμάτων του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Παντείου Πανεπιστημίου, προσφέρεται πρόσβαση στις παρεχόμενες από τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου υπηρεσίες.
Για τη λήψη του πιστοποιητικού ο εκπαιδευόμενος καλείται να καλύψει το συνολικό κόστος της επιμόρφωσης και να επιτύχει στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως αυτές ορίζονται. Το πιστοποιητικό αποστέλλεται σε ψηφιακή μορφή από την κεντρική γραμματεία σε διάστημα έναν έως τρεις μήνες από την επίσημη λήξη του προγράμματος.